Dla wspólnot

KSIĘGOWOŚĆ

Oferta dotycząca obsługi księgowej realizowana jest solidnie i rzetelnie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.

Usługi księgowe sprawy bieżące wspólnoty:

  • rachunek bankowy wspólnoty mieszkaniowej,
  • analiza usług banku obsługującego wspólnotę - przedstawienie oferty usług bankowych na rynku bankowym;
  • Przygotowanie płatności do podpisu lub autoryzacji,
  • udostępnianie Zarządowi wspólnoty stałego dostępu do aktualnych sald właścicieli.

Obsługą księgową poszczególnych lokali, w tym:

  • przygotowanie naliczeń dla każdego lokalu;
  • prowadzenie indywidualnych kont rozliczeń dla wpłat zaliczki na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej budynku oraz funduszu remontowego. Usługa uwzględnia indywidualne rozliczenia dla lokali stanowiących współwłasność wielu podmiotów i osób;
  • bieżąca windykacja należności od właścicieli na zasadach uzgodnionych z Zarządem danej wspólnoty mieszkaniowej;
  • rozliczenie zużycia ciepła na potrzeby centralnego ogrzewania, ciepłej i zimnej wody, odprowadzenia ścieków, na podstawie odczytów z liczników w okresach 6-cio lub 12-sto miesięcznych;
  • przygotowanie wraz z wydaniem zaświadczeń właścicielom lokali po uprzednim uzgodnieniu z Zarządem;
  • nadanie indywidualnego loginu i hasła poszczególnym lokalom umożliwiające korzystanie z internetowego dostępu do strefy mieszkańców.

Przygotowanie planów i ich rozliczeń:

  • przygotowanie rocznego planu gospodarczego dla nieruchomości,
  • przygotowanie rozliczenia planu gospodarczego.

Przygotowanie informacji zbiorczych, statystyki, sprawozdania, tj.:

  • dla Zarządu miesięczne informacje/ zestawienia o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz jej dochodach;
  • dla zebrania ogółu właścicieli nieruchomości roczne sprawozdania finansowe wspólnoty;
  • monitoring należności czynszowe poprzez zestawienie obrotów i sald księgowych na podstawie wyciągów
  • wykonanie rozliczenia zużycia ciepłej i zimnej wody, odprowadzenia ścieków i ogrzewania na podstawie odczytów z liczników w okresach 6-cio lub 12-sto miesięcznych (w podziale na lokale mieszkalne, użytkowe i części wspólne).

 


 

FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ

Wycena usług finansowo księgowych wspólnoty mieszkaniowej związana jest koniecznością posiadania szeregu informacji. W celu wykonania rzetelnego oszacowania ceny naszych usług zapraszamy do kontaktu. Na podstawie uzyskanych od Państwa danych przygotowana zostanie spersonalizowana i szczegółowa oferta. Ponadto oprócz podstawowego pakietu usług obejmującego bieżącą obsługę księgową, proponujemy Państwu także rozważenie możliwości skorzystania z usług dodatkowych dotyczących uzupełnienia ewidencji księgowej i podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem:

  • weryfikacji posiadanej ewidencji księgowej;
  • w przypadku stwierdzenia braków przygotowanie uzupełnienia, wykonanie korekty oraz sporządzenie sprawozdania i dokumentów do urzędu skarbowego.

Cena realizacji usługi uzupełnienia braków w ewidencji księgowej uzależniona jest od zakresu prac, jakie są niezbędne do jej należytego wykonania. W celu pozyskania szczegółowych informacji zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego.

 

ADMINISTROWANIE I ZARZĄDZANIE

Zarządzanie nieruchomościami wymaga doświadczenia, wiedzy i zespołu podejmującego wielotorowe działania.

Obsługa w ramach zarządu nieruchomością:

  • dokonanie rejestracji Wspólnoty (REGON, NIP, rachunek bankowy)
  • wyszukiwanie firm świadczących usługi oraz negocjowanie warunków współpracy
  • przygotowanie umów na dostawy mediów (woda, prąd, gaz)
  • przygotowanie umów na usługi (wywóz nieczystości, konserwacja, sprzątanie, ochrona, przeglądy techniczne, ekspertyzy, nadzory, remonty)
  • przygotowanie umów ubezpieczenia budynku​
  • negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych, np. ubezpieczenia mieszkań
  • regulowanie należności nieruchomości, w zakresie ustalonym przez Radę Osiedla/Zarząd
  • regulowanie należności nieruchomości
  • opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli
  • udział w procesie przejęcia nieruchomości od developera lub dotychczasowego zarządcy,
  • stworzenie procedur reklamacyjnych i udział w procesie reklamacji,
  • wyszukiwanie firm świadczących usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz negocjowanie cen i warunków umów,
  • kontrola i nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów wspólnych nieruchomości,
  • kontrola i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
  • kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości – np. ochrona,
  • dokonywanie odczytów liczników lub nadzór nad wykonywaniem odczytów liczników,
  • nadzór nad terminowym zlecaniem kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne,
  • sporządzenie regulaminów oraz instrukcji obsługi lokalu,
  • pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości,​
  • prowadzenie biura Administracji (korespondencja z mieszkańcami, odbieranie telefonów, maili),
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy Prawa Budowlanego,
  • zgłaszanie usterek części wspólnych developerowi,
  • kontrola i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków,
  • kontrola i nadzór nad odbiorem prac remontowych i modernizacyjnych,
  • wykonywanie podjętych uchwał przez właścicieli nieruchomości,
  • bieżące monitorowanie ogólnego stanu technicznego nieruchomości,
  • kontakt telefoniczny 24h na dobę z administratorem oraz internetowa obsługa mieszkańców,
  • przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali,
  • przygotowywanie raportów dla Zarządu lub Rady Osiedla,
Copyrights © Prime Real Estate. Wszelkie prawa zastrzeżone.