Opiekujemy się nieruchomością od momentu odbioru od Wykonawcy do powstania Wspólnoty. Pośredniczymy w kontaktach mieszkańców z Developerem. Oferujemy kompleksowe usługi administracyjne, obsługę organizacyjną, techniczną i prawną nieruchomości. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w zarządzaniu Wspólnotami oraz szerokiej wiedzy naszego zespołu ekspertów, gwarantujemy Developerowi specjalistyczne usługi doradcze w następujących dziedzinach:
- analiza projektu umożliwiająca optymalizację rozwiązań na osiedlu
- obniżenie kosztów administrowania w czasie rozruchu projektu
- organizacja przebiegu dokumentacji i płatności
- przygotowanie i negocjowanie umów na dostawy mediów i inne usługi
- przegląd wszystkich rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych
- analiza rozwiązań prawnych
- przygotowanie procesu odbioru inwestycji
- przygotowanie rocznego budżetu
- przygotowanie kompleksowego raportu dotyczącego inwestycji
- opracowanie procedur reklamacyjnych i usuwania usterek
- podejmowanie interwencji przy zgłoszeniach usterek budowlanych
- porady prawne związane z niezbędnymi uregulowaniami formalnymi
Administrowanie w imieniu i na rzecz dewelopera
- przygotowanie modelu zarządzania nieruchomością,
- czynny udział w odbiorach części wspólnej nieruchomości oraz przeglądach,
- założenie i prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego,
- monitorowanie pracy usługodawców związanych z funkcjonowaniem nieruchomości,
- wizytacje nieruchomości według potrzeb,
- analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi oraz negocjowanie cen i warunków umów,
- przyjmowanie zgłoszeń dotyczących wad i usterek w lokalach jak i częściach wspólnych oraz przekazywanie ich Developerowi/Wykonawcy,
- nadzór nad procesem zgłaszania i usuwania usterek/wad,
- monitoring terminowego usuwania usterek przez wykonawców,
- rozliczenie użytkowników lokali mediów (cw, zw, zw, co) za okres od dnia protokolarnego przejęcia lokalu do dnia powstania Wspólnoty Mieszkaniowej i przekazanie danych Developerowi,
- opisywanie, weryfikacja faktur dotyczących nieruchomości i przekazywanie ich do siedziby Zleceniodawcy,
- ubezpieczanie nieruchomości wspólnej na preferencyjnych warunkach wynegocjowanych specjalnie dla nieruchomości zarządzanych przez naszą firmę
- kontrola czystości i utrzymywanie w należytym stanie części wspólnych, pomieszczeń i terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali,
- kontrola pracy firm odpowiedzialnych za konserwację urządzeń technicznych,
- podejmowanie działań interwencyjnych związanych z usuwaniem awarii i ich skutków,
- dyżury administratora na terenie nieruchomości w ilości nie mniejszej niż 4h dziennie przez 5 dni w tygodniu,
Przejęcie nieruchomości od generalnego wykonawcy
- analiza, doradztwo i opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości,
- podejmowanie działań interwencyjnych przy zgłoszeniach usterek budowlanych w oparciu o przyjęte procedury (ustalone z Developerem),
- analiza kosztów administrowania w czasie rozruchu projektu i opracowanie planu działań optymalizacyjnych,
- optymalizacja kosztów za media i inne usługi, w tym negocjowanie umów z dostawcami
- czynny udział w odbiorach części wspólnej nieruchomości oraz przeglądach,
- przejęcie dokumentacji nieruchomości, przechowywanie jej na nieruchomości,
- pełnienie funkcji komunikacyjnej między Developerem, firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości,
- weryfikowanie stanu formalnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i ich właścicieli, aktualizowanie stanu budynków,
- kontakt telefoniczny 24 h z administratorem nieruchomości dedykowany użytkownikom lokali oraz służbom technicznym,